MEC over de klantreis van de toekomst » MEC Global

  • News
    News
  • Publications
    Publications
prev
next

News

go
1 / 1

Publications

go
1 / 2
Het populisme van Dick van der Lecq en Diederik Breijer

Het populisme van Dick van der Lecq en Diederik Breijer

14/03/2017 14/03/2017

Download

STUFF WE'VE SEEN (Q1 2017)

STUFF WE'VE SEEN (Q1 2017)

31/01/2017 31/01/2017

Download

MEC DIGITAL NEWFRONTS 2017 KEY TRENDS & ANNOUNCEMENTS

MEC DIGITAL NEWFRONTS 2017 KEY TRENDS & ANNOUNCEMENTS

31/01/2017 31/01/2017

Download

Centrale kracht met lokale relevantie

Centrale kracht met lokale relevantie

03/05/2016 03/05/2016

Download

MEC over de klantreis van de toekomst
13/03/2015

Internet is in haar talrijke bestaansvormen diep geworteld in ons dagelijks leven. De manier waarop consumenten omgaan met merken, personen, producten en hoe
zij aankopen doen is sterk veranderd. Ter indicatie: een persoon krijgt dagelijks vijfduizend commerciele boodschappen te verduren. Dit zal stijgen naar twaalfduizend uitingen in 2020.

Obsessie voor insights

In deze overvloed van berichten moet je anders gaan nadenken over de rol van communicatie. "Bij MEC geloven wij dat communicatie pas krachtig is wanneer het uitnodigend is en geen irritatie opwekt. Wij hebben een obsessie ontwikkeld om de klantreis volledig te willen begrijpen, hierdoor realiseer je ook dat veel merken kansen laten liggen in bepaalde fases van de klantreis die o.a. met communicatie op te lossen zijn. Wij zitten enerzijds op consumentenkennis (motivatie, perceptie en daadwerkelijk gedrag) en anderzijds op de technologie en data die nodig zijn om de strategie tot leven te brengen en te optimaliseren over de tijd heen" vertelt Isabelle Dacz, CEO MEC Nederland.

Een uitdaging in marketingcommunicatie is snelheid. De dynamiek van het mediabureau is niet te vergelijken met een aantal jaren geleden. Mediadistributie en creatie zijn met elkaar verweven. De technologie stelt ons in staat om veel effectiever en veel beter (lees aantrekkelijker) te communiceren met doelgroepen. Echter vereist dit een ander proces en aansturing dan veel bestaande klant-bureau samenwerkingen. Het schept ook verplichtingen om te begrijpen wat de impact is van nieuwe ontwikkelingen, bijvoorbeeld; "hoe ver moet je gaan in personalisatie"? Wij zijn hiermee aan het testen om tot een benchmark te komen. Zo blijven wij een sterke sparringpartner en kunnen wij onze learnings toepassen in advies. Dit past bij onze ambitie om het meest innovatieve bureau van Nederland te worden.

De vraag naar consistentie

Veelvuldig hebben we gesprekken met klanten die aangeven meer consistentie na te streven tussen branding activiteiten en conversie optimalisatie. De klantreis is de basis voor onze Insight en Strategie ontwikkeling. De rol van media en creatie verschilt per fase en door te leren van campagnes en marktinzichten zijn wij in staat om alle stappen in de klantreis op elkaar te laten afstemmen. Een van onze belangrijkste assets is onze eigen creatieve afdeling MEC Wavemaker. Wij concurreren niet op merk/thema vraagstukken. Wij begrijpen hoe consumenten content gebruiken en welk gedrag (social) platformen met zich meebrengt waarbij de vorm van de content meestal per kanaal verschilt. Daarom hebben wij specialisten die dit door kunnen vertalen naar andere fases van de klantreis, hierbij tekenen wij de reis uit om te bepalen we Ike interacties moeten plaatsvinden en wat voor contentprogramma succes gaat opleveren.

Een ding weten we zeker, in de komende jaren zal MEC zich blijven ontplooien om op deze ontwikkelingen in te spelen. "Ook al heeft iedereen toegang tot steeds meer data, het gaat om het stellen van de juiste vragen. De data om ons heen zorgen voor een nieuwe werkstroom waar optimalisatieteams verantwoordelijk zijn om de klantreis optimaal te laten verlopen."

 

MEC over de klantreis van de toekomst
close
 

“The Battle of the Sexes”

In acht weken tijd zijn door de key-influencers maarliefst acht battles gevoerd. Hiervan is middels een vlog verslag gedaan. Van een sprong van een mega hoge duikplank (link naar filmpje!) tot een vlucht met een helicopter  niets was te gek voor de influencers om hun eigen Dubbelfrisss smaak wereldberoemd te maken. De vlogs zijn 2,4 miljoen (!) keer bekeken, and still counting. Dat ligt bijna drie keer boven de benchmark van deze influencers. Daarbij hebben de artikelen over de Smaakbattle van de brede laag van influencers een uniek bereik van 710.000 behaald, bijna twee keer zoveel dan ingeschat. Hoge engagement vanuit digitale platformen: ruim 280.000 Instagram likes behaald en daarnaast bijna 7.000 reacties gekregen op de foto content van de influencers.

SHARE:
close