Wat gebeurt er als merkbouwers en performance marketeers samenkomen? » MEC Global

  • News
    News
  • Publications
    Publications
prev
next

News

go
1 / 1

Publications

go
1 / 2
Het populisme van Dick van der Lecq en Diederik Breijer

Het populisme van Dick van der Lecq en Diederik Breijer

14/03/2017 14/03/2017

Download

STUFF WE'VE SEEN (Q1 2017)

STUFF WE'VE SEEN (Q1 2017)

31/01/2017 31/01/2017

Download

MEC DIGITAL NEWFRONTS 2017 KEY TRENDS & ANNOUNCEMENTS

MEC DIGITAL NEWFRONTS 2017 KEY TRENDS & ANNOUNCEMENTS

31/01/2017 31/01/2017

Download

Centrale kracht met lokale relevantie

Centrale kracht met lokale relevantie

03/05/2016 03/05/2016

Download

Wat gebeurt er als merkbouwers en performance marketeers samenkomen?
21/11/2014

Een jaar geleden nam GroupM het bedrijf Greenhouse Group over. Zodoende werden de roots van MEC als merkenbouwer gemengd met de genen van performance gedreven marketeers en data-wetenschappers van Blue Mango Interactive, een van de labels van de Greenhouse Group. Sindsdien worden de krachten gebundeld. 

"Voorheen waren inspanningen die je doet om een merk te bouwen en om producten van een merk te verkopen behoorlijk gescheiden." vertelt Isabelle Dacz (CEO MEC). "Nu zie je dat beide activiteiten samenkomen in media. Oat leidt tot enorme kansen."

"We herkennen elkaar in de mentaliteit om nieuwe innovatieve oplossingen te bedenken; wanneer opfossingen nog niet in de markt bestaan, dan bouwen we ze zelf."

Blue Mango Interactive bracht MEC, en daarmee de klanten van MEC bijvoorbeeld "LemonPi", een tool voor de ontwikkeling van dynamic creatives. "We kunnen steeds meer en sneller data verzamelen en analyseren. Gecombineerd met technologie ontstaan zo nieuwe innovatieve mogelijkheden om digitale advertenties te ontwikkelen. Lemon Pi stelt real-time advertenties samen op basis van externe basis en daadwerkelijk consumentengedrag. Zo krijgt de consument direct een veel relevantere boodschap te zien" zegt Marion Koopman (CEO Greenhouse Group).

Een tweede verrijking is Data science, iets wat MEC nog niet in huis had. Door samen op te trekken in Marketing Mix Modelling zijn MEC en Blue Mango Interactive in staat om de attributie van verschillende kanalen op online sales te bepalen. "We optimaliseren onze AVM tactiek op performance en dit alles gebeurt met behoud van effectief bereik. Sinds we hiermee zijn begonnen, hebben we de attributie van TV op performance met 12% verbeterd. En dat is iets waar we heel trots op zijn! Een mooi voorbeeld van een gecombineerde branding & performance campagne" schetst Isabelle. 

Een derde verrijking van de krachtenbundeling van MEC en Blue Mango Interactive heeft alles te maken met insights. "Om geweldig werk te ma ken voor klanten zijn toepasbare inzichten in consumentengedrag cruciaal. Zowel MEC als Blue Mango Interactive hebben vanuit hun eigen achtergrond altijd ge·investeerd in tools om die inzichten te verzamelen", zegt Marion. "Maar door het bundelen van kwalitatieve en kwantitatieve data weten we nog beter waarom mensen zich gedragen zoals ze zich gedragen en warden onze strategieen uiteindelijk sterker.

Uiteindelijk blijken Amsterdam en Eindhoven heel goed bij elkaar te passen. Zelfs na de ontknoping in de eredivisie.


 

ISABELLE EN MARION WERPEN EEN KLEINE BLIK OP DE TOEKOMST

"Data, technologie en sterke strategie zullen de key drivers blijven van marketing en communicatie. In de programmatic wereld zullen we daardoor in staat zijn om a/le touch points aan elkaar te verbinden. Zodoende kunnen merken 1-op-1 met consumenten interacteren. We groeien van middelen en campagnes naar omni-channel always-on en data gedreven programma's waardoor campagnes met een begin en einddatum zullen verdwijnen. Alleen merken die op deze manier real-time op consumentengedrag kunnen anticiperen zullen succesvol zijn. Merken bouwen en online sales samen brengen, vanuit consumer centricity door innovatie" vertellen Marion en Isabelle. "Deze toekomst klinkt ons als muziek in de oren."

 

 

Wat gebeurt er als merkbouwers en performance marketeers samenkomen?
close
 

“The Battle of the Sexes”

In acht weken tijd zijn door de key-influencers maarliefst acht battles gevoerd. Hiervan is middels een vlog verslag gedaan. Van een sprong van een mega hoge duikplank (link naar filmpje!) tot een vlucht met een helicopter  niets was te gek voor de influencers om hun eigen Dubbelfrisss smaak wereldberoemd te maken. De vlogs zijn 2,4 miljoen (!) keer bekeken, and still counting. Dat ligt bijna drie keer boven de benchmark van deze influencers. Daarbij hebben de artikelen over de Smaakbattle van de brede laag van influencers een uniek bereik van 710.000 behaald, bijna twee keer zoveel dan ingeschat. Hoge engagement vanuit digitale platformen: ruim 280.000 Instagram likes behaald en daarnaast bijna 7.000 reacties gekregen op de foto content van de influencers.

SHARE:
close